Sunday, March 21, 2004

Takhziah Buat Maszila

Buat teman Maszila, takhziah di atas kematian ibu tersayang.. 20 march 04.. x sangke ibu dier dah pergi buat selamenyer.. baru 50 hari ayah dier pergi mengadap Ilahi.. kehilangan kedua org tuer.. amat x disangke... semoge teman tabah menghadapi hari2 mendatang.. Dulu.. selalu raye rumah dier.. ade mak dier.. jumper mak dier, yerler.. same skolah selame 5 taun.. terbayang bayang.. ayah dier dtg, melawat dier weekend.. kitowang dok ostel.. skang nieh yatim piatu.. sape sangke?



Ahad pagi pegi menziarah dier.. lepas amek anis,syaz,aisyah kat bus station bergerak pegi rumah dier.. aymee,dayah,yuiss,peja ,fatin pegi ngan kete lain... (sume ex-skol mate)erm.. sayu jerk kitowang tgk... x sanggup nak cakap bende2 yg melukakan hati.. tgk dier.. kak zura, hakim, 3 org lagi adik dier.. 6 beradik yg yatim piatu.. lame jugak kat umah dier.. borak2 time skola dulu.. gelak2.. rumah dier dah sunyi sepi.. dah x derk org.. tinggal dier adik beradik jer.. yerler... sedare mare dier...dah balik umah masing2... apepe pon.. mmg adik beradik yg kene besatu.. biler dah x derk mak bapak mcm tue.. sume kecik2 lagi...



Biler nak balik.. peluk dier.. ckp "mas, tabah erk.. jage adik2 elok2.. banyak2 takhziah.. kitowang sedie nak tulun klau boley tulun.."mmg jerk terase nak nangis. bertape berat jerk tanggungjawab dier, sowang adik nak spm, sowang nak upsr.. kecik2 lagi.. yg sulung perempuan.. dier yg second plak tue.. dlm usia 20 tahun.. sumenyer terpikul di bahu..



Bersame2 kite sedekah kan alfatihah buat kedua org tue maszila... smoge tenang di alam sane..



Firman Allah Taala,
"Apabila telah datang ajal mereka, maka mereka tidak dapat melambatkannya barang sesaat pun, dan tidak pula dapat menyegerakannya.'' (Yunus: 49).
Firman-Nya lagi, ``Di mana sahaja kamu berada, kematian akan mendapatkan kamu, sekalipun kamu berada dalam benteng-benteng yang tinggi lagi kukuh.'' (An-Nisa: 78).
Firman Allah Taala yang bermaksud, ``Dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui di bumi (tempat) manakah dia akan mati.'' (Luqman:34).