Monday, May 19, 2008

Kubur dah kate mari......

Kubur dah kate mari......


=======================
Hasrat Bang Mat kahwin ke-4 tangguh lagi


Tambahan pula, katanya, kedudukan kewangan sahaja bukan penentu kemampuan pemohon untuk berkahwin kali keempat.



“Kemampuan diri juga perlu diambil kira,” kata hakim itu.Semasa perbicaraan, beliau berulang kali bertanya kepada Mohamed Nor mengenai kemampuan dirinya untuk beristeri lagi.


Mohamed Nor menjawab, beliau mampu berbuat demikian berdasarkan kedudukan kewangannya.


“Saya tidak tahu macam mana nak jawab. Saya mampu dari segi kewangan, diri saya pun mampu. Saya bertanggungjawab ke atas isteri-isteri dan saya mampu satukan isteri-isteri saya,” katanya.


Apabila melihat lelaki itu masih tidak faham dengan soalannya, Shaikh Ahmad mengemukakan soalan lain: “Apakah yang Mohamad Nor beri untuk pendidikan agama isteri dan anak-anak?”


Mohamad yang lebih mesra dengan panggilan Abang Mat menjelaskan, beliau sering bersembahyang Maghrib berjemaah dengan keluarga serta membaca surah Yasin pada malam Jumaat selain mengajar anak-anak membaca al-Quran.


Bagaimanapun, apabila hakim bertanya mengenai hukum tajwid, Mohamed Nor menyatakan beliau tidak ingat.
=======================


Ahaha. umur dah 57 tue, buat la care elok-elok, p blaja ngaji ka. p blaja tajwid balik la. ni tang tuuu jugak nak dipikirnye. x paham aku. Ni bang mat.. ang dh bawak sume bini p naik haji ka???


Ehe. Well. I'm not against polygamy, but.. Think, kubur dah kate mari.. In this case, what really his children’s opinions are? 18 of them. Susah ke senang ke. Duit cukup ke tak. Did they ever play Barbie? Or have nice clothes? Or blaja ngaji ngn ustaz ptg2 tue?


With only RM1500 per month then suddenly now, his income increasing to RM3000 per month. I don’t think RM 3000 enough for all 18 children.



No comments:

Post a Comment